Saturday 21 July 2012

Laporan hari pertama edaran berbuka puasa Ikram Barat Daya

Assalamualaikum,



disertakan laporan bergambar edaran juadah berbuka puasa percuma hari pertama, 21 Julai 2012. Terima kasih kepada Penyelaras kadun Pulau Betong, Hj Mohd Tuah Ismail atas kerjasama untuk menyampaikan juadah berbuka. Semoga masyarakat dapat memupuk amalan mulia di sepanjang bulan ramadhan seperti bersedekah dan memberi makan orang yang berpuasa.


YDP dan TYPD serta relawan IKRAM membantu kerja pembungkusan makanan

Pelbagai peringkat umur dan lapisan masyarakat

orang ramai beratur untuk mendapatkan juadah berbuka percuma

Alhamdulillah, juadah habis


Turut diedarkan bersama ialah risalah brosur Iftar Perdana Hidayah Center.


Kumpulan relawan terdiri daripada Ikram Teens Barat Daya, Ammar, Pemuda Ikram disamping penduduk dan Kadun Pulau Betong.


InsyaAllah akan diedarkan juga risalah ramadhan, ringkasan perutusan oleh Presiden Ikram, Ustaz Dr Mohd Parid bin Sheikh Ahmad sempena ramadhan tahun ini 1433H

.....Sesiapa yang menyediakan majlis berbuka puasa kepada seseorang yang berpuasa, ia akan mengampuni dosanya dan membebaskan dirinya daripada api neraka dan baginya ganjaran pahala saperti pahala orang yang berpuasa itu tanpa kurang.
Lalu mereka berkata: bukan semua kami berupaya menyediakan jamuan orang yang berbuka puasa. Lalu Rasulullah (Sallallhu Alaihi Wasallam)menjawab: Allah akan memberikan ganjaran yang sama ke atas sesiapa sahaja yang memberikan sebutir tamar untuk seorang yang berpuasa membuka puasanya dengannya atau  menerusi seteguk air minuman atau sesudu susu....

InsyaAllah, juadah berbuka percuma akan diedarkan setiap hari sabtu dan ahad sepanjang ramadhan tahun ini. Bersama sama kita semarakkan suasana muhibbah dan amal kebajikan sepanjang bulan yang mulia ini.

No comments:

Post a Comment