Friday 22 April 2011

membantu perjuangan rakyat palestin melalui Aqsa Syarif



As-Syahid Dr Rantisi selepas pembunuhan Syekh Ahmad Yassin "Kita akan mati juga satu hari nanti, tiada apa yang akan berubah. Samada kematian tersebut dengan Apache ataupun dengan sakit jantung (yang pastinya kita akan mati), dan saya memilih untuk mati dibom oleh Apache (Israel)"


Kata kata As Syahid Dr Rantisi seharusnya membuka minda umat islam bahawa seorang yang berjuang dengan ikhlas mengharapkan balasan setingginya hanya dari pencipta. Belia belia haruslah bersikap positif dan bersemangat untuk mendapat balasan setingginya dari Allah.


Perjuangan kita bersama


Perjuangan rakyat palestin sememangnya satu perjuangan yang menguji keprihatinan umat islam. Umat islam adalah bersaudara dan tidak mungkin akan membiarkan rakyat Palestin dan juga Masjid Al Aqsa di rampas oleh golongan Yahudi.


Belia belia di Malaysia harus didedahkan dan diberi kesedaran untuk membantu perjuangan membebaskan Palestin. Sumbangan dana amat diperlukan untuk membantu kelansungan hidup penduduk disana. Sumbangan boleh dibuat melalui Aqsa Syarif. Sumbangan juga dapat dibuat dengan membeli t-shirt, sticker kereta yang di jual wakil Aqsa Syarif.


Jom bantu


InsyaAllah t-shirt dan sticker kereta akan mula dijual didalam program futsal belia bulan Mei.


Belia belia juga boleh menjadi aktivis Aqsa Syarif untuk membantu kempen kesedaran kepada masyarakat umum.


pautan:
http://www.aqsasyarif.org.my/

No comments:

Post a Comment